
Circulația pe autostrăzile din Europa este reglementată prin limite de viteză care variază în funcție de țara traversată. Deși ar fi ideal ca regulile de trafic să fie standardizate la nivel european pentru a facilita călătoriile șoferilor care circulă frecvent, diferențele actuale pot crea confuzii și necesită o atenție mai mare din partea conducătorilor auto.
Republica Cehă își propune să devină prima țară care va implementa o nouă limită de viteză, conform postului de televiziune ceh CT24. În prezent, autovehiculele pot circula cu o viteză maximă de 130 km/h pe autostrăzile din Cehia. Totuși, vara aceasta se preconizează începerea unui test pentru o viteză maximă de 150 km/h. Noile semne de circulație urmează să fie instalate în lunile martie și aprilie, iar din luna iunie, viteza de 150 km/h va fi permisă pe autostrăzi.
La început, această nouă limită de viteză nu va fi aplicabilă pe toate autostrăzile. Secțiunea D3 dintre Tábor și České Budějovice va fi prima care va fi deschisă pentru testare. De asemenea, vor fi incluse și porțiuni din D11 și D1, dar doar pe traseele care nu au curbe ascuțite și care dispun de suprafețe noi.
Coliziune între un autocar și un utilaj de deszăpezire pe autostrada A7. Traficul a fost întrerupt
Limitele de viteză impuse pe autostrăzi în principalele țări europene:-Germania: 130 km/h (viteză recomandată)-Belgia: 120 km/h-Danemarca: 130 km/h-Franța: 130 km/h (110 km/h în condiții umede)-Marea Britanie: 112 km/h-Croația: 130 km/h-Austria: 130 km/h-Elveția: 120 km/h-Spania: 120 km/h-Olanda: 130 km/h (doar între orele 19:00 și 06:00)
În plus, Franța impune o limită de viteză de 110 km/h pe autostrăzi atunci când carosabilul este umed, ceea ce poate surprinde șoferii neatenți. Pe de altă parte, în Germania, deși nu există o limită de viteză pe anumite porțiuni de Autobahn, șoferii pot fi trași la răspundere dacă sunt implicați în accidente cauzate de viteze excesive.
Discuțiile privind uniformizarea limitelor de viteză la nivel european sunt în continuare active, dar este puțin probabil ca toate țările să adopte un sistem unitar în viitorul apropiat. Argumentele în favoarea menținerii regulilor actuale se bazează pe diferențele în infrastructură, condițiile climatice și tradițiile de conducere. Cu toate acestea, pentru șoferii care călătoresc frecvent în diverse țări, este esențial să fie bine informați și să respecte reglementările specifice fiecărei națiuni pentru a evita situațiile neplăcute.
Marca de mașină cu cele mai multe accidente, conform unei companii de asigurări