
„Gazprom și Novatek cred că acest lucru este foarte posibil și va fi atât rentabil, cât și eficient”, a spus Putin.
Potrivit acestuia, transportul rezervoarelor uriașe de GNL este „destul de periculos”, deoarece se poate produce o explozie, dar a asigurat că „totul este diferit sub apă”.
„Acesta este viitorul, desigur. Și este pe deplin realizat”, a declarat Putin.
Proiectul lui Kovalciuk prevede crearea unui submarin transportator de gaze cu o lungime de 360 de metri, cu o capacitate de aproximativ 180.000 de tone și un pescaj de cel mult 14 metri. Nava urmează să fie echipată cu trei reactoare nucleare Rhythm-200, care vor alimenta trei motoare electrice de propulsie de 30 MW. Kovalciuk a asigurat că, datorită absenței contactului cu gheața, transportatorul de GNL va putea atinge viteze de până la 17 noduri, ceea ce va reduce durata călătoriei de-a lungul rutei maritime nordice de la 20 la 12 zile.
Navele cisternă tradiționale au devenit indisponibile pentru companiile rusești din cauza sancțiunilor occidentale impuse ca urmare a războiului Rusiei în Ucraina. Cu toate acestea, Rusia caută în mod constant cisterne libere care nu sunt încă supuse sancțiunilor.