22 februarie 2025

„Să nu-i transformăm în hamalii propriilor discipline şi propriilor ore şi atunci îi ţii pe copii în clase şi treptat se schimbă rolul pe care-l are profesorul în societate”, explică ministrul.

Întrebat, vineri, la un post de televiziune, care ar fi metodele prin care se poate reduce rata abandonului şcolar, ministrul Educaţiei şi Cercetării a răspuns că în luna mai va face un„ diagnostic” al sistemului de educaţiei şi va propune soluţii pentru problemele identificate. El subliniază însă că schimbarea actualelor metode folosite în sistemul de educaţie este de natură a-i face pe elevi să fie mai interesaţi de a merge şcoală.

„Sunt multe soluţii, nu vreau acum să mă apuc într-un termen atât de scurt să abordez o temă… voi face în luna mai acest diagnostic, voi veni cu propuneri concrete, dar o temă fundamentală pentru a-i ţine pe copii în şcoală este, de exemplu, şi la nivel de gimnaziu, ceea ce încercăm să facem la nivel de liceu, şi anume discipline relevante, să nu-i transformăm în hamalii propriilor discipline şi propriilor ore, conţinuturi aerisite şi atractive, manuale relevante, metode de predare stimulative şi atunci îi ţii pe copii în clase şi treptat se schimbă rolul pe care-l are profesorul în societate, inclusiv prin salarizare şi prin susţinerea financiară, ca să revenim la ceea ce ştim de fapt că funcţionează, şi anume că educaţia, nu altceva, educaţia este calea principală, calea regală, dacă vreţi mai metaforic, pentru succesul social”, a declarat Daniel David.

Acesta precizează că în învăţământul liceal nivelul analfabetismului funcţional este „mult mai ridicat şi mai periculos” decât în ciclul gimnazial sau în învăţământul primar.

  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | ChromeNews by AF themes.