
CNAS nu a solicitat furnizorilor transmiterea de documente în vederea verificării și remedierii unor probleme tehnice ale Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS), au transmis, marți, reprezentanții CNAS.
Potrivit sursei citate, solicitarea de documente se face”exclusiv” de Casele de asigurări de sănătate, de pe adresele de e-mail dedicate derulării relațiilor contractuale, adrese care sunt cunoscute de furnizori. “Orice îndoială față de legitimitatea unei solicitări de informații/documente vă rugăm să o verificați telefonic, la Casele de asigurări de sănătate cu care sunteți în relații contractuale”, atrag atenția reprezentanții CNAS.
Aceștia semnalează, totodată, faptul că nu există niciun motiv pentru care să se solicite de la furnizori parole, chei de activare și alte informații similare care au fost livrate chiar de Casele de asigurări de sănătate în vederea derulării relațiilor contractuale.
“Semnalările primite de CNAS pe tema e-mailurilor cu caracter înșelător au fost comunicate autorităților competente în domeniu”, se arată în comunicat.
Platforma informatică a asigurărilor de sănătate și-a reluat, luni, funcționalitatea, în urma lucrărilor de mentenanță derulate în ultima săptămână și de oprire controlată., a completat Casa Națională de Asigurări de Sănătate.
“Pacienții beneficiază de servicii medicale/medicamente/dispozitive medicale, iar furnizorii pot valida în platforma informatică serviciile medicale/medicamentele/dispozitivele medicale acordate”, se indică în comunicatul citat.
Activitatea de monitorizare și lucrările de mentenanță “proactivă” se derulează în continuare în ritm susținut, cu evaluarea permanentă a dinamicii de funcționare a componentelor sistemului PIAS, a precizat CNAS.