
„Un nou automobil electric european, nu science-fiction. Dezvoltare rapidă: desenat și dezvoltat în doar 16 luni. Preț accesibil: disponibil pentru sub 18.000 de euro. Suntem emoționați să introducem noul nostru automobil electric din segmentul A, fabricat în Europa! Dacia merge mai departe în oferta de mobilitate electrică accesibil. Stați conectați” a transmis Denis le Vot, CEO al mărcii Dacia, la câteva ore după ce Luca de Meo, CEO al Group Renault, a anunțat în premieră informația privind startul dezvoltării unui nou model urban electric de către marca Dacia, cu ajutorul echipei Ampere China Development Center (ACDC), localizată în Shnaghai, potivit profit.ro
Le Vot a publicat odată cu mesajul său și o schiță care arată un automobil cu trăsături de crossover bine marcate, cu un profil ce amintește de conceptul Manifesto.
Șeful Renault, Luca de Meo, a anunțat în cadrul conferinței de prezentare a rezultatelor financiare că noul model va scurta timpul de dezvoltare cu care era obișnuită industria auto, va fi produs chiar mai repede decât Twingo, pregătit pentru 2026, și va fi produs în Europa.
Nu au fost oferite informații privind fabrica în care va fi alocat noul model, dar cea mai logică variantă ar fi ca acesta să fie produs în Slovenia, acolo unde va fi asamblat viitorul Renault Twingo. În același timp, o posibilă modernizare a uzinei din România, pentru a putea fabrica mașini electrice, ar aduce costuri mai mici cu forța de muncă, dar investiții suplimentare în tehnologie. Nicio altă opțiune, în afara celor două țări, nu este viabilă pentru Dacia în acest moment.
„Știrea zilei, pregătim o nouă etapă în materie de accesibiltate, mergem înapoi în bucătăria Dacia, unde Ampere și cei de la ACDC lucrează la un nou vehicul electric de segment A, construit în Europa, și îl vor dezvolta în 16 luni. Repet, 16 luni, față de 21 de luni Twingo, care era deja destul de rapid, este o adevărată performanță, provoc orice competitor din lume să facă asta, inclusiv pe chinezi, când vor veni în Europa. Și va fi cu adevarat o Dacia, întotdeauna cea mai bună valoare pentru bani, pentru că ne-am propus să vindem mașina sub 18.000 de euro, bineînțeles să facem bani, în modul în care Dacia este obișnuită să facă”, a transmis Luca de Meo, care a prezentat și o imagine cu un automobil acoperit cu o prelată.
Procesul Leap 100, care va permite Dacia să dezvolte în mai puțin de 2 ani viitorul model, numit probabil tot Spring, a fost posibil prin reducerea numărului de componente, prin utilizarea furnizorilor din China, prin folosirea bateriilor LFP, mai ieftine. „Ne-am asociat cu cei mai buni, am învățat de la ei și am creat în Shanghai Ampere China Development Center (ACDC) pentru a pune Renault în cel mai vibrant ecosistem global”, a spus Luca de Meo.
Dacia a confirmat anterior lansarea, în 2027 – 2028, a următoarei generații Sandero care va avea și propulsie electrică, dar nu va renunța la motoarele cu combustie și la cele hibride, pe care urmează să le primească în acest an și pe actuala generație. Asta înseamnă că în 2028 Dacia va avea cel puțin două modele electrice, la care s-ar putea adăuga, în scurt timp după acel moment, și următorul Jogger, care împarte cu Sandero platforma și 75% dintre componente.