20 decembrie 2024

„Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) – direcţie în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) care instrumentează şi soluţionează pe cale amiabilă reclamaţii transfrontaliere – face o serie de recomandări utile, în cazul în care alegeţi, în perioada sărbătorilor de iarnă, să vă deplasaţi cu avionul în spaţiul Uniunii Europene, iar bagajele dumneavoastră sunt pierdute sau deteriorate”, a transmis ANPC, vineri, printr-un comunicat de presă.

Astfel, dacă bagajele nu sunt predate pasagerilor atunci când ajung la destinaţia finală, aceştia trebuie să completeze şi să depună, imediat, o reclamaţie vizând bagajul întârziat la serviciul specializat din cadrul aeroportului. O copie a acestui document (PIR – Property Irregularity Report) având un număr de înregistrare trebuie păstrată de pasager.

De asemenea, după depunerea reclamaţiei operatorul de transport aerian vizat trebuie anunţat în termen de maximum 7 zile. Dacă transportatorul recunoaşte pierderea unui bagaj înregistrat sau un bagaj înregistrat nu a sosit la destinaţie în termen de 21 de zile de la data la care ar fi trebuit să sosească, pasagerul este îndreptăţit să solicite compensaţii. Specialiştii ECC România au precizat că operatorul de transport aerian răspunde pentru daunele suferite de pasageri din cauza distrugerii, deteriorării sau întârzierii bagajului. „Prin Convenţia de la Montreal, care reglementează aceste situaţii, nu se prevede, însă, o procedură de stabilire şi acoperire a daunelor provocate în aceste situaţii, ci numai o limită de răspundere a transportatorului aerian de maximum 1.288 DST (Drepturi Speciale de Tragere), aproximativ 8.038 lei (cursul de schimb poate fi urmărit pe pagina de internet a BNR). Suma urmează a fi crescută în viitorul apropiat la 1.519 DST (9.480 lei)”, a precizat sursa citată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | ChromeNews by AF themes.