16 decembrie 2024

Sa ai o afacere e o provocare poate prea mare in aceste vremuri atat de complicate. Ca antreprenor ai multe e facut, iti asumi multe riscuri, incerci sa te descurci cum poti mai bine. Insa de multe ori sunt si niste lucruri ce iti afecteaza afacerea si niste miscari pe care le faci inconstient si care te pot aduce mai aproape de esec.

Sunt multi factori care iti pot afecta afacerea la un moment dat. Pe unii ii anticipezi usor, pe altii ii recunosti cand apar in cele mai nepotrivite momente pentru businessul tau. Dar sunt si unii factori care te vor “lovi” unde ai cele mai mai probleme si nu vei fi constient deloc de ei. Sunt banali, sunt usor de trecut cu vederea si ar putea sa te aduca si la faliment. Constientizarea lor e primul pas spre succes si spre o afacere stabila.

Faci prea multe, esti prea implicat. Viata de antreprenor si de patron poate fi una captivanta, e usor sa fii sedus de sute de idei pe care vrei sa le vezi si puse in practica in cel mai scurt timp. Dar ai prea putin timp si prea putina energie pentru absolut tot ce ti-ai propus sa faci. Daca inca vrei sa fii eficient si tii si la sanatatea ta invata sa nu te imparti intre mai multe sarcini pe care tot tu sa le indeplinesti. Concetreaza-te pe un singur lucru si fa-l bine, dupa care poti trece si la urmatorul. Multitasking nu exista in business daca vrei sa ai succes. Ori faci totul pas cu pas si ai rezultate bune din aproape in aproape, ori vei sfarsi prin a fi epuizat si a avea mereu tot mai multe lucruri pe care nu le duci la final.

Echipa de vanzari nu e informata sau nu tine cont de ce informatii primeste. S-ar putea sa ai probleme in afaceri pentru ca echipa de vanzari nu e in stare sa comunice si nu se comunica deloc cu ea. Ca sa vanda ceva echipa de vanzari trebuie sa cunoasca bine compania, sa cunoasca bine produsul. Doar asa vor sti sa evidentieze avantajele, sa explice clientilor de ce produsul x si nu y, sa atraga clientii cu cele mai bune oferte de pe piata. Fii sigur ca toti membrii echipei de vanzari au informatiile de baza despre produse si companie si le inteleg, reusesc sa le aiba cand au mai mare nevoie de ele. Chiar daca te gandesti ca echipa de vanzari le stie oricum pe toate, doar ai angajat oamenii ca sa fie profesionisti in tot ceea ce fac si sa te ajute mereu fara sa stai mereu cu ochii pe ei, s-ar putea sa ai mari surprize daca ii iei la intrebari…

Vizezi un public tinta gresit. E o greseala banala care pleaca de la segmentarea publicului tinta si de la definirea audientei. Intotdeauna te vei gandi daca audienta, publicul tau este publicul potrivit pentru serviciile si produsele vandute. Ideea este sa te gandesti ce tip de clienti ar cumpara produsele imediat si sa cauti sa ai o segmentare cat mai „fina” si mai clara. Poti sa neglijesti multe categorii de public interesat de produse si servicii pe care le vinzi si tocmai de acolo s-ar putea sa ai cele mai mari vanzari. Lucreaza cat poti de bine cu intreaga echipa implicata in definirea si segmentarea publicului tinta si testeaza produse si servicii pe cei selectati, care reprezinta publicul tinta, pe un esantion, ca sa vezi ce reactii sunt.

Promiti prea multe. Evita sa te descrii si sa te prezinti pe site-ul oficial ca fiind lider absolut in domeniul tau. Nu esti. Si nici produsele tale nu sunt cele mai bune si cele mai interesante de pe piata. Daca tot promiti mai mult decat poti livra nu vei face altceva decat sa iti distrugi reputatia in piata, pe care ti-ai castigat-o de altfel cu greu. Mai bine esti mai conservator, promiti mai putin si surprinzi facand mai mult decat sa tot promiti si sa nu livrezi pe cat de bine se asteapta publicul tau.

Marketingul este incomplet. Ai o campanie de marketing decenta, vezi ca are rezultate, dar faci tot ce poti ca sa obtii cele mai bune rezultate? Daca raspunsul tau e nu sau poate atunci cu siguranta pierzi clienti si pierzi si bani cu fiecare zi care trece. Incearca sa analizezi alaturi de echipa de marketing toate campaniile din prezent si din trecut si vezi ce ai putea sa faci mai bine. Analiza trebuie facuta periodic, un audit e de dorit daca vrei sa devii mai bun in domeniu si sa iesi pe piata cu niste campanii de marketing geniale, care sa atraga clientii ca un magnet.

Te grabesti, accelerezi exagerat de mult in afaceri. Mai ales daca esti la inceput de drum s-ar putea sa te lasi vrajit de mirajul cresterii rapide. O afacere in dezvoltare inseamna si un public tinta potential mai mare, mai multe vanzari, venit mai mare, profit mai mare. Insa nu se intampla totul asa cum iti inchipui, rapid. Daca te dezvolti mult prea repede ai si probleme multe de rezolvat. Ai nevoie de mai multi oameni, cheltuiesti mai mult pe angajari, anganjezi la repezeala oamenii nepotriviti pentru companie, departamentul relatii clienti s-ar putea sa nu fie pregatit pentru foarte multe apeluri de preluat, serverele s-ar putea sa nu poata suporta atat de mult trafic deodata.

Decat sa fii complesit de atat de multe probleme de la dezvoltarea accelerata mai bine te dezvolti treptat si iei totul din aproape in aproape. Rezultatele vor fi mai bune si controlul asupra companiei si asupra proceselor implicate va fi mult mai mare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | ChromeNews by AF themes.